سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

me against the world

چشمتون روز بد نبینه چند مدت پیش مشکلی واسم پیش اومد که نگو  و نه پرس. 

 

                                

 

خلاصه بگم داشتم میفتادم و دوستم گذاشتم راحت بیفتم.....البته نه به صورت فیزیکی بلکه نامردی اون مربوط به زندگیم میشد.اون اتفاق اونقدر واسم سخت بود که تو این چند سال همچین مشکلی واسم پیش نیفتاده بود.....نه قرص آرومم میکرد و نه مطالبی که تو وب میخوندم....جالب اینجا بود که وقتی دیدم دوستم به روی خودش نمیاره بحث رو بردم طرف ماجرا و دوستم انگار که نه انگار....
درسته که اون باعث این اتفاق نشده بود ولی به عنوان نزدیکترین دوستم باید کمکم میکرد و به راحتی میتونست....باز خوبه الان شناختمش...الان دیگه مطمئن شدم همه ابراز ارادتها و نوکرتم و ... کشک که چه عرض کنم ... دوغ هم نیست....یاد قانونی افتادم که چند سال پیش برای خودم تعریف کرده بودم قانون ؛یک(خودم) به هفت میلیارد(همه انسانها)".......

عاشق یا معتاد!!!!!

عاشق شدن فقط در یک پنجم ثانیه اتفاق می‌افتد و می‌تواند به اندازه مصرف کوکائین روی مغز انسان تاثیرگذار باشد.   

                                              

 محققان معتقدند عشق در نگاه اول کاملا ممکن است، چرا که بعد از دیدن شخصی که به نظر مورد پسند ماست، مواد شیمیایی با سرعت در مغز انسان ترشح می‌شوند. نتایج تحقیقات در دانشگاه سیراکوس در نیویورک نشان داد، در زمان عاشق شدن 12 قسمت مختلف از مغز تحریک شده و شروع به ترشح مواد شیمیایی خاصی می‌کند که احساس خوبی به انسان دست می‌دهد. از جمله این مواد شیمیایی می‌توان به دوپامین، اکسیتوسین، آدرنالین و واسپوپرسین اشاره کرد. تقریبا همین مقدار از مواد شیمیایی در اثر مصرف کوکائین در مغز انسان ترشح می‌شوند. این بدان معناست که عاشق شدن اثری مانند مواد مخدر روی مغز انسان دارد. پروفسور استفانی ارتیگ که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: این تحقیقات نشان می‌دهد عشق دارای یک پایه علمی است. اما نکته‌ای که در این جا توجه همه را به خود جلب می‌کند این است که آیا عشق قلبی است یا از مغز انسان سرچشمه می‌گیرد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که عشق در اصل از مغز انسان سرچشمه می‌گیرد، اما قلب انسان نیز در این میان بی‌تاثیر نیست. در حقیقت می‌توان گفت عشق یک جریان بالا به پایین و در عین حال پایین به بالاست که از مغز به سمت قلب و از قلب به سمت مغز در جریان است. این مطالعات هم‌چنین نشان داد نمونه‌های مختلفی از عشق قسمت‌هایی مختلفی از مغز را درگیر می‌کند. عشق‌های غیر شرطی که معمولا بین مادر و فرزند وجود دارد توسط قسمت‌های میانی مغز به وجود می‌آیند. اما عشق‌های بین همسران توسط قسمت‌های پاداش مغز به وجود می‌آیند و علاوه بر آن قسمت‌های ادراکی مغز را نیز درگیر خود می‌کنند. پروفسور ارتیگ در این باره گفت: انجام این مطالعات بسیار لازم است. عشق اثرات عصبی و روحی بسیار مهمی روی سلامت ذهنی انسان می‌گذارد و افرادی که در عشق خود به نتیجه نرسیده‌‌اند ممکن است دچار افسردگی‌های و اضطراب‌های روحی بسیار عمیقی شوند. اما اگر ما بتوانیم چگونگی فرآیند عشق را بررسی کنیم و متوجه شویم شکست عاطفی و عشقی چه اثراتی روی زندگی انسان ها دارند می‌توانیم روش‌های درمانی بهتری برای بهبود زندگی انسان‌ها پیدا کنیم. اگر ما بتوانیم به طور دقیق مشخص کنیم که چه قسمت‌هایی از مغز انسان‌ها درگیر عشق می‌شوند، می‌توان افرادی را که به این دلیل دچار افسردگی شده‌اند به سادگی شناسایی کرد و برای درمان آن‌ها اقدامات بهتری انجام داد. علاوه بر آن عشق باعث فعال شدن همان قسمت‌هایی از مغز می‌شود که در هنگام مصرف داروهای مسکن تحریک شده و به کاهش احساس درد منجر می‌شود. زمانی که شما در مورد فرد مورد علاقه خود صحبت می‌کنید همان قسمت‌هایی از مغز شما فعال می‌شوند که در زمانی که شما یک جایزه بزرگ را می‌برید و یا مواد مخدر مصرف می‌کنید شروع به کار می‌کنند. به همین دلیل است که انسان‌های تنها و افسرده معمولا آستانه تحمل درد پایینی دارند و با کوچک‌ترین ناملایمات روحیه خود را می‌بازند و یا در مقابل مشکلات مقاومت پایینی از خود نشان می‌دهند. مطالعات قبلی نیز نشان داده بود عشق و علاقه در انسان اعتیاد آور است. دانشمندان معتقدند دلیل اصلی دشوار بودن جدایی و شکست عشقی نیز همین عامل است. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که دچار این حالت می‌شوند مشابه با اشخاصی هستند که برای ترک اعتیاد تلاش می‌کنند. دکتر هلن فیشر از دانشگاه راتگرز که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: عشق مانند اعتیاد است. احساس علاقه می‌تواند مانند یک اعتیاد قدرتمند در بدن انسان شکل بگیرد و به این ترتیب جدایی تاثیرات بسیار مخربی روی ذهن و روان انسان‌ها دارد.  

 

 

اونوقت هی بیاین عاشق شید.شاید تا چند مدت دیگه عاشق شدن هم مثله ریتالین ملزم به داشتن نسخه روانپزشک و تایید علوم پزشکی بشه چرا که به نظر من گستردگی و شیوع عاشقی بین جوانان ایرانی به شدت بیشتر از ریتالینه.از طرفی من به شخصه عوارض شکست عشقی رو دیدم. از جمله افسردگی شدید و اعتیاد به سیگار و الکل و..... ولی کو گوش شنوا..... البته فکر میکنم در این تحقیق عاشقی ایرانیها رو بررسی نکردن. چون ایرانیها از همون اول دچار عوارضش میشن و بجای اینکه حال کنن و دوپامین ترشح کنن گوشه گیر میشن و میرن تو لاک خودشون.مثه اینکه میدونن جواب طرف مقابل منفیه/نمونش همین مجنون خودمون.... ضمنا جایی خواندم که عاشقی حدود 4 سال طول میکشه بعدش شتر دیدی ندیدی..... به همین دلیله که بعد از چند سال آقایون شلوارشون دوبل میشه....پس به محض اینکه احساس کردید دارید عاشق میشید (همون 2/0 ثانیه) به یاد عوارض اون بیفتید,اگه اثر نکرد به سرعت یه آینه پیدا کنید و به خودتون و علی الخصوص گوشاتون نگاه کنید و با عکس زیر مقایسه کنید (تست عشق)

                                                     

                                       

 

 

 پزشکان عزیز....وبلاگ نویسان محترم...به جای اینکه هی بفرمایید که اعتیاد این طوراست و آنطور است جلوی این اپیدمی عاشقی رو بگیرید و بیانیه و مطلب بدید بیرون که آهای ملت , عاقبت عاشق شدن افسردگی و خودکشی است.

سریعترین مرورگر

چند روز پیش خبری خواندم مبنی بر اینکه ایران از نظر سرعت اینترنت در جایگاه 5 دنیا قرار دارد.بله،درست شنیدید 5...البته از آخر(رتبه 181)

ایران از بین 185 کشور رتبه 181 را کسب کرده.عذاب آور ترین قسمت این خبر نام کشورهایی بود که رتبه بالاتری نسبت به ایران داشت که من تاکنون اسمشون رو نشنیده بودم.

حالا تنها کاری که از دست ما برمیاد کاهش این ظلمیست که بر ما روا داشته شده.

                          

                                                    

اصلیترین کار مرتبط با اینترنت وبگردیست و ابزار آن هم مرورگر وب است که به طور پیش فرض در ویندوز Internet explorer نصب شده است.من مدتها با این مرورگر کار میکردم و به خودم زحمت امتحان کردن سایر مرورگرها را نمی دادم ولی پس از امتحن کردن سایر مرورگرها به شدت از IE زده شدم.من با اغلب مرورگرها کار کردم و تفاوت معنی داری میان آنها از نظر سرعت ندیدم ولی همگی یک سر و گردن از IE بالاترند.

با جستجویی که داشتم متاسفانه هر سایت یک رتبه بندی برای سریعترین مرورگرها داشته مثلا سایت http://www.techradar.com مرورگر IE9 رو بهترین مرورگر شناخته است.شاید این مرورگر با اینترنت ایران سازگار نیست!!!!! اعدادی هم ذکر کرده که به شرح زیر است:

The numbers are impressive. On our test machine running Windows 7, Safari took 424.0ms to run through the Sunspider benchmarks, with Chrome managing 367.9ms and Firefox 328.7. Opera was nippier still - 312.2ms - while IE9 led the pack with an astonishingly quick 286.6ms. So the best browser for speed is IE9.

دقیقا سایت دیگه ای این رتبه بندی رو برعکس ارائه کرده بود.

ولی به نظر من مرورگرهای OPERA.Firefox.Chrome همگی مرورگرهای خوبی هستند و جایگزین خوبی برای IE به شمار می آیند.

اثر ریتالین در روابط اجتماعی

به دنبال مصرف ریتالین تغییراتی در روابط اجتماعی من ایجاد شد که البته اثرات منفی هم داشت و دردسرهایی نیز برایم ایجاد کرد که به تشریح آنها می پردازم.

افزایش اعتماد به نفس،این اثر آنقدر هم دور از انتظار نبود.از آنجا که ریتالین یک محرک است با افزایش دوپامین موجود در مغز سبب افزایش انرژی و سرخوشی(نه نئشگی) می شود و به فرد حس قدرت و افزایش توانایی می دهد.به شخصه پس از مصرف احساس میکنم از پس کارهایی بر می آیم که قبلا قادر به انجام آنها نبوده ام.روابط اجتماعی ام نیز گرمتر می شود و حس شدیدی برای برقراری ارتباط با دیگران پیدا می کنم و از هر فرصتی برای صحبت با دیگران استفاده میکنم.

بدنبال مصرف آن حس انسان دوستی ام نیز شدید شده بود و با مشاهده زورگویی در کوچه و خیابان به شدت عصبی می شدم و حتی چندین بار ناخودآگاه خودم را درگیر ماجرا کردم(شما بگویید جو گیری). در واقع به نظر می رسد ریتالین احساسات را نیز تحریک می کند و انسان را کمی آدم (آدم تر)میکند.(ای کاش  طرحی را که یکی از دوستان در اینترنت داده بود که به آب آشامیدنی ریتالین اضافه کنند عملی میکردند تا شاید کمی مردم و مسئولین انسانی تر رفتار میکردند یا لااقل در آب معدنی هایی که سیاست مداران روی میزشان میگذارند کمی میریختند.)

اثر دیگر مصرف آن پرحرفیست.در واقع آنچه در آن زمان لازم می دانید آن است که حرفی بزنید و اصواتی از خود بیرون دهید.شاید به دلیل حس قدرتی است که پس از مصرف دارید.مثلا من در بحثها و  گفتگوهایی که با دوستانم داشتم نسبت به گذشته کمتر عقب میکشیدم(کم می آوردم) و همواره ضربه یا راه گریزی می یافتم و به اصطلاح،حاضر جوابتر شده بودم و مطالب سریعتر در ذهنم پردازش میشد و ایده های نابی به ذهنم خطور میکرد و ضمنا نقدپذیرتر نیز شده بودم.

                                      

اثراتی که در بالا ذکر شد همگی اثرات خوب و مثبتی بودند ولی اثراتی که در پایین مینویسم اثرات منفی بود که برایم مشکلساز شد:

حتما شماهم رازهایی برای خودتان دارید که دوست ندارید دیگران از آن سردر بیاورند.بعد از مصرف ریتالین حسی در شما به وجود می آید که احساس نزدیکی بیشتری به دیگران میکنید، کسی را که تا دیروز دشمن خود می دانستید اکنون دوست خود می دانید.پس چه بسا که به دنبال این حس سفره دل خود را نزد کسی باز کنید که فردا پشیمان شوید و پس از آنکه طرف مقابل راز شما را فاش کرد انگشت به دهان بمانیدکه چرا این کار را کردید.پس اکیدا تاکید می کنم پس از مصرف این حس را مهار کرده تا گرفتار عواقب آن نشوید.

مشکل دیگری که برایم ایجاد شد این بود که از همان اوایل مصرف به شدت تحریک پذیر شده بودم و آستانه تحملم کاهش پیدا کرده بود و به راحتی از کوره در می رفتم.یکی از علائم افسردگی همین زودرنجیست و از انجا که من قبل از شروع مصرف ریتالین افسردگی خفیف داشتم احتمال دارد به دنبال مصرف این مشکل برایم به وجود آمد به طوری که حتی پس از مصرف این مشکل را دارم.

 

به نظر من اگه پیش زمینه افسردگی دارید ریتالین مصرف نکنید.

وبگردی بدون عوامل مزاحم

اگه حدود 10 دقیقه اقدام به وبگردی کنید مطمئنا با صفحه معروف ف.ی.ل.ت/ری/نگ مواجه شدید.خوب حالا بریم سر اصل مطلب.

1-برای کاربران اینترنت تمام لاکپشتی(dial up):

نرم افزار ultra که روی اینترنت دیال آپ خوب جواب می دهد برعکس روی GPRS و adsl  زیاد پاسخگو نیست(البته در کل زیاد جدی نگیرید کسی زیاد باهاش حال نمیکنه) لینک دانلودشو پایین گذاشتم ورژن 9.8 اگه خواستین بعد از وارد شدن باهاش وقتی سایتش باز شد اقدام به آپدیت کردنش کنید.

http://www.mediafire.com/?m58dzujrf9p47uw


2-برای کاربران نیمه لاکپشتی(adsl & GPRS)

نرم افزار تو/نل که واقعا نرم افزار توپیه.البته سرعت اینترنت رو کمی تا حدودی پایین میاره.عموما واسه وبگردی توصیه میشه چون دانلود باهاش کمی عذاب آوره.برای کار باهاش ابتدا باید نرم افزار java runtime رو دانلود کنید که حجم حدود 15 مگابایت داره بعدش برنامه رو اجرا کنید و در قسمت mapping آی پی رو 127.0.0.1 انتخاب کنید.بعد برید تو مرورگری که میخواین استفاده کنید و IP و PORT رو به ترتیب 127.0.01 و 8080 قرار بدید.حالا برید حاشو ببرید.


http://www.filehippo.com/download/file/14d4918e10c59a548bfe15405d2b35ed20e25e522a6f59228ead49d881901554/


ببخشید ولی هر کاری میکنم toonele  آپلود نمیشه به زودی درستش میکنم.


3-ره سومی نیز هست که همون وی پی انه که البته پولیش خوبه چون مجانیش حداکثر هر 5 دقیقه دی سی میشه.توصیه میکنم تو سایتای ایرانی زیاد دنبال مجانیش نباشید.تو گوگل سرچ کنیدسایتای زیادی وی پی ان واسه تست گذاشتن(چند دقیقه ای).به این صورت که باید هر چند دقیقه دوباره دکمه کانکت رو بزنید.این روش بالاترین سرعت رو نسبت به روشهای قبلی داره.


روشهای دیگه ای هم هست که تو پستهای بعدی می گم.