سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

پیراستام

 

                         

 

این دارو اولین و معروفترین داروی افزایش حافظه و قدرت یادگیریه که در اغلب کشورها بدون نسخه قابل تهیه هست.حتی در کشورهایی که تهیه اون ملزم به داشتن نسخه هست هم میشه از طریق پست از کشورهای دیگه سفارش داد.(مثلا تو آمریکا از مکزیک سفارش میدن). 

نکته جالبی که هست اینه که پیراستام هیچ عارضه مهمی نداره و اصلا اعتیاد آور نیست.(یه چیزی تو مایه های نمکه از لحاظ میزان عوارض).از طرفی قیمت بسیار پایینی هم داره.(هر بسته 600 تومن  که یک دهم قیمت ریتالین و یک صدم قیمت پرویجیله) 

کاربرد اصلیش واسه آلزایمر،آسیب مغزی(در شرایطی که اکسیژن کم به مغز میرسه) و بهبود عوارض ترک الکله(و............) 

نحوه عملکردش هم به این صورته که تبادل اطلاعات بین دو نیمکره مغز رو بهبود میده.(لازم به ذکره که ارتباط مناسب بین دو نیمکره موجب خلاقیت در فرد میشه) 

همونطور که گفته شد پیراستام در دوز معمول عوارض آنچنانی نداره (شامل حالت تهوع،عصبی شدن،بی خوابی و سردرد که همگی تنها در دوز بالا امکان داره بوجود بیاد) ولی این تنها در صورتیه که شما داروی دیگه ای رو باهاش مصرف نکنین. 

پیراستام اثر الکل و آمفتامین ها رو زیاد میکنه و جایی هم خوندم که مصرف پیراستام همزمان با آمفتامینها و حتی ریتالین میتونه به سلولهای عصبی آسیب برسونه.البته تقریبا همه از مصرف همزمان این دو تا نتیجه خوبی گرفته بودن.(توی فرومها) 

ضمنا داروهایی هستن که در صورت مصرف همزمان با پیراستام اثر هم رو تقویت می کنن مثه DMAE،choline,hydergine که اغلب توصیه میشه که پیراستام همراه با choline و با دوز پایین تر از معمول مصرف شه. 

واسه شروع مصرف پیراستام یه دوز هجومی؟؟؟(attack dose)  توصیه شده که ابتدا دوز بالاتری رو واسه چند روز اول استفاده کنید و بعد از چند روز دوز مصرفی رو پایین بیارید.دوز معمول بین 2400 تا 4800 میلی گرم در روزه که باید در 3 وعده مصرف شه. چیزی  که هست زیاد نگران آور دوز نباشین چون جایی توضیح یا هشداری در این مورد نداده حتی در موارد خاص برای درمان اختلالات دوز مناسب رو 9600 میلی (12 قرص) ذکر کرده. 

ضمنا در درمان افسردگی هم تاثیر داره(حتی تاثیرش بیشتر از اثر اون در  تقویت حافظست). 

 

در آخر اینکه در لیست دارویی ایران پیراستام داروی OTC (بدون نسخه) نیست.ولی فعلا که بدون نسخه میدن. 

 

دوستان اگه استفاده کردن حتما خبر بدن که چه نتیجه ای داشت.ضمنا اگه کسی از داروی حاوی choline اطلاع داشت حتما اطلاع بده. 

درآخر نظر شما من رو مجبور میکنه زود به زوذ پست بزارم.

نظرات 3 + ارسال نظر
نگاره ! سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:23 ب.ظ http://heragen.blogsky.com

اسم وبلاگت رو بذار اعتیاد تفننی...دنبال کامنت نباش چون واقعا خسته میشی من همیشه درحال جواب دادن به کامنتها هستم اصلا واسم وقت نمیمونه...پستهام دارن بی محتوا میشن...به افکارت متمرکز تر شو...خودشون میان سراغت

به نظر من واژه اعتیاد زیاد مناسب وضعیت من و مطالب وبلاگ نیست چون اغلب وقتی میگن معتاد،آدم ناخواسته دهنش میره طرفه معتادای کنار خیابون(البته من هم گهگاهی میرم کنار خیابون)................
منظور من از کامنت صرفا تعداد کامنت نیست (هر چند به هر حال کمی انگیزه میده).من بارها تو فرومای فارسی پست گداشتم در مورد ریتالین و ...... که اغلب توسط مدیران انجمن دلیت میشه..................پس راه چاره رو تو اینجا دیدم...............
واقعا واسه من عجیبه چون سخته که نو سختیها شاد بود.(یه جورایی پارادوکسه ولی قشنگه!!!!!!)(شاید قرصی چیزی میزنی؟؟؟
ضمنا همه بهم میگن که عاشق death metali ولی بیشتر زیرمجموعه های راک(Alt.rock و......) و پاپ گوش میدم.بیشتر هم متن آهنگ واسم مهمه و چون اون مفاهیمی که من دنبالشونم تو موسیقی ایرانی زیاد پیدا نمیشه...................................
در ضمیمه:الان حدودا 30ساعته که نخوابیدم.مغز من عملکردش مشابه توصیف احمدی نژاد از موشکه که گفت تا یه ارتفاعی از جو سربالاییه بعدش سرازیریه و سختیش همون سربالاییست........منم سختیش 24 ساعت اوله

بابک سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 08:22 ب.ظ

درود
نمی دونستم پیراستام تو ایران هم گیر میاد من مدتها مصرف کردم بعد هم آنیراستام و اکسیراستام و در آخر پرامیسیترام
بدون کولین مصرف کردن این دارو سودی نداره و حتی باعث خواب آلودگی میشه بنابراین مصرف کولین همراه این داروها لازم هست راستی غیر از پیراستام از دسته مورد دیگه ای هم تو داروخانه های ایران پیدا میشه ؟

پیراستام رو تقریبا همه داروخونه ها دارن،متاسفانه کپسول لسیتین یا کولین رو نتونستم پیدا کنم،شاید بشه با مصرف مواد حاوی کولین مثل تخم مرغ و سویا و گوشت و..... این مشکل رو حل کرد که البته خودم هنوز امتحان نکردم،به زودی مطلب کاملی در این مورد میذارم

تکتم یکشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:36 ب.ظ

سلام عزیزم ..من ی بچه م خودم 64ام و متاسفانه ی بچه دارم ک در اثر تصادف نارس متولد شد و با هیپوکسی... 2سال9 ماهشه هوشیار ولی هنوز نمیشینه حرف نمیزنه و....دارو خوبه براش ...تورو خدا هر کاری هرکاری ک بلدین بگین تا آینده بهتری داشته باشه ایمیل منtaktom2011@yahoo.comrvf,k ngj

سلام...ببخشید ولی من هیچ اطلاعی از این مشکل ندارم....درسته که واسه هیپوکسی تجویز میشه ولی خب نمیدونم واسه بچه 2 ساله هم هست یا نه.....ضمنا من این مطالب رو از تو فروم های خارجی خوندم و مطالعه زیادی نداشتم.بهتره با یه متخصص مشورت کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد