سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

نکاتی در رابطه با مصرف ریتالین



    

    نکاتی در رابطه با مصرف ریتالین            


1-حدودا ۴ تا ۶ ساعت قبل از خواب ریتالین مصرف نکنید.چرا که دچار بیخوابی می شوید.همچنین جایی خواندم که برای اینکه صبح راحتتر بیدار شوید قبل از خواب ریتالین مصرف کنید ولی  این کار موجب اختلال در خواب(خوابهای آشفته و .....)‌ و بیداریهای مکرر می شود.

اگر در بیدار شدن از خواب مشکل دارید می توانید ساعتتان را برای حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از معمول تنظیم کنید و یک قرص مصرف کنید و دوباره بخوابید.در اینصورت بیدار شدن شما در ساعت معین روزهای گذشته آسانتر خواهید شد(مثلا اگر می خواهید ساعت ۸ از خواب بیدار شوید ساعتتان را برای ۷:۱۵ تنظیم کنید و پس از مصرف قرص دوباره بخوابید).


۲-هیچگاه زمانی که از ریتالین استفاده کرده اید فعالیت بدنی شدید نداشته باشید.چرا که حتی در حالت عادی پس از مصرف احساس تنگی نفس خواهید داشت و با ورزش کردن احتمال خفگی وجود دارد


۳-هیچگاه ریتالین را با داروها و مواد مخدر افیونی(مانند ترامادول, کدئین .....) استفاده نکنید.چرا که مکانیسم اثر این دو گروه با هم در تناقض بوده و موجب تداخلات دارویی شدید می شوند.


4- ریتالین را با داروهای SSRI (داروهای بازجذب سروتونین) مانند فلوکستین مصرف نکنید چرا که موجب افزایش غلظت این داروها می شوند و حالت ناخوشایندی ایجاد میکند.


5-در صورتی که ریتالین مصرف می کنید حتما قرص پروپرانول در دسترس داشته باشید تا در صورت افزایش غیر طبیعی ضربان قلب از آن استفاده کنید.


6-حداکثر دوز مجاز این دارو 60 میلی گرم است.به هیچ عنوان بیشتر از این مقدار مصرف نکنید و در صورتی که مقاومت دارویی در شما ایجاد شد و با دوز 60 نتیجه نگرفتید دوز مصرفیتان را کاهش دهید و مدتی از این دارو استفاده نکنید.(چرا که افزایش دوز بیشتر از این مقدار موجب بروز حالات عصبی و تحریک پذیری و سایر علائم overdose می شود.


7- ریتالین را به صورت دوره ای استفاده کنید.(در دوره های حداکثر 1 ماهه) و مدتی از مصرف این قرص خودداری کنید.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد