سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

ریتالین قسمت اول

ریتالین چیست؟
اگه تا حالا نام ریتالین رو در گوگل وارد کرده باشید حتما با این تیترها مواجه شدید، ریتالین،یک قدم تا جنون و یا اینکه ریتالین اعتیاد به شیشه و کراک می آورد.اما آیا واقعا ایگونه است.من به شخصه تجربه ی حدودا 2 سال مصرف ریتالین رو دارم و در اینجا به ارائه تجربیاتی که در این رابطه بدست آوردم می پردازم.
معرفی کوتاه:ریتالین نام تجاری متیل فنیداته و تا آنجا که من از داروخانه ها و مراکز فروش آزاد خبر دارم تنها نوع 10 میلی گرمی آن با مارکهای نوارتیس(در اصل  سوئیسی بوده و اکنون در پاکستان ساخته می شود)،روبیفن(اسپانیایی)،استیمدیت(نوع ایرانی) موجوده (با قیمت بین 5 تا 7 هزارتومن برای نوع خارجی در بازار آزاد و قیمت 1500 با نسخه در داروخانه) که در ادامه میگم که کدوم مارک بهتره.
تو اینترنت در مورد اینکه ریتالین چطوری عمل میکنه و ..... مطالب زیادی هست پس میرم سره اصل مطلب.
آیا ریتالین واقعا اعتیاد آور است:من ریتالین رو به صورت مقطعی مصرف می کنم،یعنی حدودا یک ماه در امتحانات میانترم و پایانترم نه مشکل مقاومت و افزایش دوز مصرفی پیدا کردم و نه مشکل ترک پس از قطع دارو تنها یک بار که حدودا 3 ماه به صورت روزانه مصرف میکردم دچار پدیده تحمل شدم و در روزهای پایانی مصرفم به حدود 8 قرص رسید(لازم به ذکر است ماکزیمم دوز مصرفی 6 قرص است،معادل 60 میلی گرم) در روزهای آخر به شدت عصبی شده بودم و با قطع دارو وضعیتم بهتر شد.پس توصیه اکید بنده اینه که به هیچ عنوان دارو رو در دوره های زمانی طولانی(بیشتر از یک ماه) استفاده نکنید.
همانطور که در سایر سایتها گفته شده ریتالین اعتیاد جسمانی نداره ولی شما رو به صورت روحی وابسنه به قرص میکنه به طوری که احساس میکنید مثلا بدون قرص نمی تونید برید سر جلسه.
عوارض مصرف ریتالین:
سایتها ریتالین را در کنار مواد مخدری همچون اکستازی و شیشه قرار می دهند در حالی که تنها شباهت ساختاری کمی به هم دارند و در خانواده آمفتامینها قرار می گیرند ولی عوارض و اثرات آنها متفاوته،ولی عوارضی که من پس از استفاده دچارش شدم یکی عصبی شدنه که از همون روزانه اول در من بوجود اومد،ضمنا در مصرف طولانیتر دچار افسردگی خفیفی نیز شدم،پرش عضلات عارضه دیگریه که حتی پس از قطع در من ادامه داره ولی آنچنان دردسرساز نیست،عوارض دیگری هم هست که به نظر زیاد مشکل ساز نیست مثل خشکی دهان و تپش قلب که با قطع از بین می رود.از عوارض خوبش هم کاهش ساعت خوابه که برای من حدود 3 ساعت از قبل کمتر شد(ضمن مصرف دارو)
پس اصولا باید ضرورت مصرف و عوارض اون رو با هم مقایسه کرد چون ممکن است واقعا عوارض مصرفش از منافعش بیشتر باشه.

مصرف ریتالین رو به چه کسانی توصیه میکنم:فکر کنم اصولا این دارو را نباید به کسی توصیه کرد ولی از این حرفها که بگذریم اصولا ریتالین در کسانی که تازه مصرف را شروع میکنن اثر جادویی داره و مصرف مکرر و بخصوص طولانی(پیوسته) اون از اثرگذاری اون کم میکنه پس به نظر من کسایی بهتره استفاده کنن که به صورت کوتاه مدت(در دوره امتحانات) میخوان استفاده کنن و استفاده از اون برای کنکور رو اصلا توصیه نمی کنم(به دلیل مقاومت بدن به دارو و عوارض مصرف طولانی)

بهترین دوز:دوز مناسب واسه کسایی که تازه می خوان مصرف کنن حدود 10 تا 15 میلی گرم هست چرا که با مصرف بیشتر دچار تپش قلب شدید و بی قراری میشید که واسه درس خوندن و تمرکز مناسب نیست.البته دوز مناسب به صورت تجربی هست.(توجه داشنه باشید که حداکثر دوز 60 میلی گرم در روز)

نحوه مصرف:1-خوراکی.که رایجترین شکل مصرفشه،اثراتش حدود نیم ساعت پس از مصرف شروع میشه(بهتره با معده خالی مصرف کنید).ضمنا واسه نتیجه گیری بهتر میشه قرص رو زیر زبون گذاشت تا جذب شه که این باعث میشه با مقدار کمتری به نتیجه برسید(من این روش رو جایی خوندم ولی به شخصه نتیجه قابل توجهی نگرفتم ولی ارزش امتحان کرذن رو داره).این روش واسه کسایی که با هدف افزایش تمرکز ریتالین مصرف میکنن توصیه میشه و دو روش پایین برای اینکار مناسب نیستند.
        2-اسنیف. برای این کار یک قرص رو پودر کنین و از طریق بینی مصرف کنین(مثله کوکائین).این شیوه بیشتر نئشگی میده تا تمرکز
        3-تزریق. به شخصه امتحان نکردم ولی روش خطرناکیه چون ممکنه ذرات خوب حل نشده باشند و باید از صافیهای مخصوص عبور داد جایی نوشته بود این روش 50% بیشتر از کوکائین حال میده.این روش اصلا توصیه نمیشه.

نکات دیگر از جمله boosterهای ریتالین(برای اثر گیری با ریتالین با دوز کم) و ..... رو در پست بعدی میذارم.

نظرات 13 + ارسال نظر
مجتبی چهارشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:07 ق.ظ http://shack.mihanblog.com/

آخرین اخبار دنیای دیجیتال
http://shack.mihanblog.com/

احسان چهارشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:43 ق.ظ

از کجا میشه گیر آورد؟داروخونه ها بدون نسخه میدن؟

بدون نسخه به هیچ عنوان نمیدن،باید بیخیالش شد،مگه اینکه دکتر متخصص بهت نسخه بده که پس از اون باید با کپی کارت ملی بری به داروخونه هایی که مشخص شدن و به تعداد محدود(حداکثر 50 تا 60 عدد) میتونی بگیری

رها یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:39 ق.ظ

سلام من یه مشکل روحی پیدا کردم که بعد از اون همش گریه می کنم رغبتی برای انجام دادن کارهام ندارم وهمش به گذشته فکر می کنم و گریه می کنم. با پسری دوست شدم که دو ورق ریتادین بهم داده و اصرار داره که مصرف کنم. میگه واست خوبه و این عوارضی که میگن همش الکیه. تورو خدا شما بگین من اگه بصورت مقطعی برای اینکه اوضاع روحیم بشه مصرف کنم مشکلی واسم پیش نمیاد؟ خواهش می کنم راهنماییم کنین. من دختر هستم و 30 ساله. حتی سیگار هم نمی کشم. بعضی ها می گن مثل مصرف شیشه می مونه. می ترسم

پاسخ شما برایتان ایمیل شد

سیروان یکشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:31 ق.ظ

سلام من با هزار تا بدبختی 10 تا گیر آوردم؛کار سازه واسه 20 روز امتحانات؟

اگر کمی زودتر به فکر میفتادید بهتر بود.........
چون دوز ریتالین برای هر فرد متفاوته و جنبه آزمون و خطا داره.....
اگه در شروع مصرف هستید ۵ میلی یا ۱۰ میلی برای ۴ ساعت اثر میکنه........ضمنا برای اثر گیری بیشتر می تونید از ریتالین زیرزبانی استفاده کنید(نصف قرص رو بذارید زیر زبونتون)..البته همونطور که گفتم ممکنه این روش جواب نده......
چون تعداد داروهاتون کمه می تونید فقط شبهایی رو که می خواین تا صبح درس بخونید استفاده کنید.فقط به این نکته دقت کنید که اثر این قرص ۴ ساعته......اگه شب امتحان بیدار بودید یک ساعت قبل از امتحان ۱ قرص(یا نصف قرص) مصرف کنید که سر جلسه هنگ نکنید.

هیچکس پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:36 ب.ظ

من چند روز پیش رفتم داروخونه بعد یک پیر مردی اونجا بود بهش گفتم به قیافش نمیمود که دکتر باشه اول که ضایع نشه گفتم متیل فنیدات دارید گفت چی گفتم ریتالین گففت ها بعد بدون هیچ مقاومتی بهم یک بسته داد تازه اونم خارجیشو از کمپانی novartisبا قیمت باورنکردنی 1300 فکر کنم اون یارو پیر مرده هم از این داروها مصرف کرده بود باورم نمیشد اینقدر خوش شانس باشم هیچی یکی و نصفی انداختم بالا دیدم وایییییی مثل اینکه یک کیل. فلفل ریختن تو روده بزگم دارم مثل اون شتر مغ هست که تو کارتون میگ میگ مثل جت میره اون طوری شدخ بودم واقعا داروش حرف نداره!!!!

reza پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:33 ب.ظ

سلام دوست عزیز من حدود 3 سال مصرف دارم ولی تا 8 تا مصرف کردم مشکلی نداشتم ولی کاملا دقیق نوشتی از شما تشکر میکنم ولی نسبت به اینکه لطف کنین از لحاظ ساختاری تعریف بشه ممنونم

Masi چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:37 ب.ظ

ﺳﻼﻡ ﻣﻤﻨﻮﻥ ﺍﺯ ﺍﻃﻼ ﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﺧﻮﺑﺘﻮﻥ
ﻣﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ، ﻗﺮﺹ ﺭﻭ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﺮﺩﻡ، ﻭﻟﯽ ﺟﺎﯼ ﺑﯿﺪﺍﺭﯼ ﻫﻤﺶ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻡ!!
ﻋﻠﺘﺶ ﭼﯽ ﻣﯿﺘﻮﻧﻪ ﺑﺎﺷﻪ؟

سلام،چند احتمال وجود داره،یی اینکه دوز بالایی از دارو رو استفاده کردی هر چند اغلب افراد با دوز 10 میلی گرم نتیجه میگیرن ولی واسه همه اینطوری نیست،بهتره یه بار یک چهارم یا نصف قرص استفاده کنی.
احتمال داره دارو تاریخ گذشته یا تقلبی باشه به خصوص مارک نوارتیس.
البته به مورد اول خوب توجه کن چون ریتالین در دوز بالا نتیجه عکس میده و برعکس موجب خواب آلودگی و نءشگی میشه

امید پنج‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:36 ب.ظ

دمت گرم من خودم خیلی وقته مصرف می کنم البته کم و ازش خیلی راضیم ....توی گلوم گیر کرده بود اینقدرپشت سر این بنده خدا حرفهای بد می زنن و با دزد قاچاقچی هایی مثل حشیشی وهرویین مقایسش می کنن اخییییییییی .....البته 2 سال اون جونیا بد جوری سیگاریو چلیم می زدمبخاطر همین می گم که بی خطره بی خطره

البته الان بی خطرتر هم شده،کافءین ازش سرتر شده.همین روزاست که تو بقالی بفروشن

صالح پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:48 ب.ظ

سلام:
من داروی اعصاب مصرف میکنم .ریتالین رو در حدود 10 ماهی مصرف کردم . خیلی سخته گیر آوردنش . ولی دکتر من به راحتی برام مینویسه. حتی یک بار که 30 تا نوشته بود رفتم با خودکار کنارش عدد 1 رو گذاشتم و با هزار تا ترس و دلهره بردمش داروخانه . اونا هم 130 تا قرص بهم دادن. اما دیگه خسته شدم . چند بار تصمیم گرفتم قطعش کنم و لی نتونستم . شما که خیلی واردین لطفا کمکم کنید . ممنون.

واقعا تا وقتی که از ریتالین نتیجه بگیری کنار گذاشتنش غیر ممکنه.....خودم هر چی میگرفتم دیگه اثر نداشت و بدتر تمرکزم خراب میشد.دیگه الزامی واسه ادامه دادنش ندیدم.
کلا بهتره قید ریتالین رو بزنی و بری سراغ یه چیزه ملایم تر

ادم پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:22 ب.ظ

با سلام من 4 سال میشه که مصرف میکنم ولی نه اون تعدادی که شما میگید در روز 160 میلی ولی حالا تصمیم به ترک گرفتم کسی هست منو کمک کنه

Mset چهارشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:38 ب.ظ

سلام ، آیا میشه قرص ریتالین تاریخ گذشته مصرف کرد، اگر نه چه طور می تونم گیر بیارم تاریخ سالم، کمکم کنید چون واقعا موقع امتحانات نیاز میشه اگرم نشد ریبافن هم بد نیست باشه متشکرم، خدا وند عوض خیر بده به کسی که جواب درستی بهم بده

..... جمعه 22 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 10:57 ق.ظ

من خودم دانشجوی پزشکیم....6سالی هس مصرف میکنم..خیلیم خوبه ولی...باید وقتایی ک استرس ندارن بخورن..چون یکی از عوارضش افت فشار و عصبی شدنه...من خودم با یک چهارم شروع کردم..الانم زمان امتحان ها میخورم مثلا ب مدت یک هفته اونم صبح نصفی..عصرم نصفی...ب هیچ عنوان برا بیدارموندن نباید استفاده بشه...نصفی بخورن اون موقع امتخانا 10سالم مصرف کنن مشکلی نداره

mѧяı دوشنبه 21 دی‌ماه سال 1394 ساعت 01:55 ق.ظ

سلام من تازه ریتالین ۱۰میل گیر اوردم.میخواستم ببینم واسه منکه اولین بارمه چقد استفاده کنم؟امروز نصف خودم ولی تأثیری حس نکردم ،بدتر انگار کلا حواسم پرت میشد وفقط ی کوچولو تپش قلب گرفتم واینکه روزه امتحان هم مصرف کنم؟(صب پا میشم قبل امتحان میخونم)

اگه تونستی ریتالین ایرانی گیر بیار چون نوارتیس خیلی وقته تقلبی شده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد