سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

گیاه درمانی کنکوری!

 

                                 


 

اثرات مفید جینکو در افزایش قدرت حافظه ویادگیری وافزایش تمرکز در تحقیقات مختلف به اثبات رسیده است ولی برای رسیدن به اثرات مفید آن حداقل 3 ماه بایدخورده شود. دوز معمول آن حدود 120 میلی گرم از عصاره خشک شده استاندارد آن (حدود3 قرص 40 میلی گرمی در روز) است و معمولاً عوارض جانبی ناچیزی دارد. اگر هم عوارض ناچیزی وجودداشته باشد( مثل تهوع و مشکلات گوارشی وسر درد ) معمولاً گذرا بوده و برطرف می شوند فقط در مورد حساسیت دارویی باید دقت کرد که اگر در دوزهای اولیه علایم حساسیت مثل قرمزی، خارش پوست یا تحریک چشم ظاهر شد، دارو قطع شود.

 از آن جاکه ثابت شده اضطراب واسترس تاثیر منفی بر روی حافظه و یادگیری دارد، دومین ترکیب گیاهی که به شما توصیه می کنیم سنبل الطیب یا والریان است. این گیاه دارای اثرات ضد اضطراب، آرامبخش و خواب آور است وبه خصوص برای کسانی که شب ها خواب راحتی ندارند، می تواند یک جایگزین خوب و کم عارضه برای دارو های خواب آور وآرامش بخش باشد. شربت آن به نام شربت « والریک» در داروخانه ها موجود است و می توان حدود یک تا دو ساعت قبل از خواب ،یک تا2 قاشق غذاخوری از آن را مصرف کرد.

گل گاو زبان را که اگر شما نشناسید حتماً مامان یا مامان بزرگتان می شناسند. دم کرده آن اثرات آرامبخشی بسیار خوبی روی اعصاب دارد و فقط ایرادش این است که فشار خون را پایین می آورد. البته برای رفع این مشکل می توان گل گاوزبان را همراه با کمی پودر فندق بو نداده ونبات دم کنید و بعد صاف کنید و بخورید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد