سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

دیفن هیدرامین

                                     

موارد مصرف

دیفن هیدرامین در درمان‌علامتی رینیت آلرژیک، رینیت وازوموتور، کهیر، سرفه، تهوع و استفراغ ناشی از مسافرت یا حرکت، به عنوان یک خواب‌آور ملایم و درمان‌ علامتی پارکینسون و واکنش‌های‌ اکستراپیرامیدال به کار می‌رود.

مکانیسم اثر 

اثر ضد آلرژی این دارو به علت رقابت با هیستامین برای اتصال به گیرنده‌های H۱ است‌. اثر ضداستفراغ و ضد سرگیجه آن را می‌توان به اثر ضد موسکارینی آن ارتباط داد. اثر ضدسرفه دیفن هیدرامین به علت اثر مستقیم بر مرکز سرفه در بصل‌النخاع است‌. این داروبر گیرنده‌های H۱ مغز اثر گذاشته موجب‌ اثرات خواب‌آور می‌گردد.

فارماکوکینتیک 

این دارو از راه خوراکی به‌ خوبی جذب می‌شود. زمان شروع اثر آن ۶۰ - ۱۵ دقیقه است‌. دفع آن‌ کلیوی است و اغلب به‌ صورت متابولیت طی ۲۴ ساعت دفع می‌گردد.


مصارف تفریحی 

از این دارو همراه با دیگر مخدر‌ها به عنوان یک داروی تفریحی و برای افزایش اثر مواد دیگر استفاده می‌شود.


عوارض جانبی

عوارض شایع این داروعبارتند از گیجی، سردرد، عوارض پسیکوموتور، عوارض ضد موسکارینی‌مانند خشکی دهان، تاری دید و دوبینی وعوارض دستگاه گوارشی‌.

در پورفیریا نبایداستفاده گردد.


خوب بریم سر اصل مطلب یعنی مصارف تفریحی.این دارو را هر کسی که تا بحال سرماخورده باشه و دکتر رفته باشه حتما میشناسه.........همان شربت سرفه ای که حتی بدون نسخه می شه از داروخانه گرفت.این دارو موجب افزایش اثر ترامادول میشه(همچنین داروهای ضد افسردگی.....)البته دقت کنید که زیاد دیفن هیدرامین با ترامادول مصرف نکنید(سندرم سروتونین).......تو یه سایت دوز مناسب رو 25-50 mg

ذکر کرده بود که به محض اینکه تونستم خودم تستش میکنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد