سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

مردم از 45 سالگی به فکر سلامتی می‌افتند

کارشناسان بهداشت و سلامت معتقدند مردم از سن 45 سالگی برای آغاز کردن یک زندگی سالم و الگوی پیدا کردن زندگی صحیح به تکاپو می افتند.
نتایج مطالعه جدید نشان داده است اکثر افراد وقتی به سن 45 سالگی می‌رسند تصمیم می‌گیرند ‌از مصرف الکل خودداری کنند، غذاهای فرآوری شده نخورند و بیشتر از میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده کنند. به علاوه شمار قابل توجهی از آنها تصمیم می گیرند سیگار را ترک کنند.
به گزارش روزنامه دیلی میل،‌ این مطالعه در انگلیس و با حضور5000 شرکت کننده 16 سال به بالا انجام گرفته است. بنابراین مطالعات در سن 45 سالگی اغلب افراد با مشکلات سلامتی مواجه می‌شوند و تازه به فکر می‌افتند که به سلامتی خود بیشتر توجه کنند و کارهایی را که برایشان مفیدتر است، انجام دهند.
آمارها نشان می‌دهد که تقریباً یک سوم افراد در این سن دچار دردهای مفصلی شده و از هر 5 نفر یک تن به فشار خون بالا مبتلا می‌شود. هم چنین از این سن به بعد از هر 10 نفر یک تن مشکل تنگی نفس را تجربه می‌کند. به علاوه در این سن معمولاً نگرانی نسبت به بروز بیماری‌های جدی مثل بیماری قلبی، ‌زوال عقل و سکته مغزی افزایش پیدا می‌کند. تمام این فاکتورها موجب می‌شود که در این سن اشخاص به دنبال راهکارهایی برای به تعویق انداختن این مشکلات باشند و برای حفظ سلامتی خود تلاش کنند. 

نظرات 1 + ارسال نظر
کاظم شنبه 11 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:47 ب.ظ

دلم برات تنگ شده بود

مرسی......دوز ریتالیتنو کم کن تا دلتنگیو فراموش کنی...آخه آدمو احساساتی میکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد