سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

روبیفن.ریتالین.اضطراب

داشتم دنبال چیزی می گشتم که چشمم افتاد به کاتالوگ قرص روبیفن......نکاتی توش بود که من بهشون توجه نکرده بودم.....مثلا نحوه مصرف:بزرگسالان ۲ تا ۳ قرص در روز و برای کودکان شروع از ۵ الی ۱۰ میلی گرم (هر قرص ۱۰ میلی گرم ) در روز ذکر کرده بود که تا ۶۰ میلی گرم قابل افزایش بود.

نکته ای دیگر منع مصرف آن برای افراد دارای اضطراب و تنش شدید بود...من را یاد ماجرایی انداخت.


                                      

                  

حدودا یکسال پیش به یک مهمانی دعوت شده بودم.کمی احساس دلهره و اضطراب داشتم.گفتم چندتا ریتالین بخورم که اونجا کوک باشم و اعتماد بنفس بده بهم....برای اولین و آخرین بار همزمان ۶ تا قرص خوردم تا به قول خودم بترکونم........تو راه بود که  کم کم قرصا داشتن اثر میکردن...وقتی رسیدم تپش قلب شدیدی داشتم طوری که احساس میکردم صدای قلبمو حتی بغل دستییم میشنوه...احساس دلهره و اضطراب شدید انگار اومدم سر جلسه کنکور.......بدجورم عرق کرده بودم طوری که یکی تیکه انداخت که مگه بارون میومد....

از اون به بعد بود که فهمیدم چه اشتباهی کردم...چرا که مواد محرک از کافئین گرفته تا ریتالین اضطراب را افزایش میدن....پس  اگه قراره تو یه موقعیت استرس زا قرار بگیرید ریتالین انتخاب نادرستیه و پروپرانول میتونه برای کنترل اضطراب و به خصوص تپش قلب کمکتون کنه...البته کمی خواب آور و کسل کننده نیز هست....ضمن آنکه عوارض آنچنانی هم ندارد.

نظرات 2 + ارسال نظر
معین یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:21 ب.ظ

سلام دوست عزیز
از مطالب جالب و آموزنده ای که با تجربه به دست اورده بودی استفاده کردیم
ضمن تشکر فراوان منتظر مطالب جدیدت هستیم[آیکون گل ؛ بوس]

masoud پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:40 ب.ظ

عجب جرعتی داریااااااااااااااا من 2 تا با هم خوردم تا 3 ساعت خودمو گم کرده بودم

دیگه شکر رو گذاشتن واسه خوردن،ما هم یه شکری خوردیم....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد