سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

سکانس

عقل سالم در جامعه سالم

یه کلام از مادر عروس



                    (دکترم گفته:یه لیوان الکل در روز،می تونم با این شرایط کنار بیام......)


سلامت نیوز : عضو مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به افراد در حال تحصیل که برای بی خوابی در شب های امتحان از قرص ریتالین استفاده می کند، هشدار داد: استفاده از این قرص در دراز مدت موجب بروز عوارض شدید جسمی و روحی در فرد می شود .

دکتر حسین حسین زاده با اشاره به اینکه برخی از افراد به تصور اینکه مصرف قرص ریتالین موجب افزایش قدرت تمرکز و هوشیاری برای یادگیری می شود اظهار داشت : این دارو که از خانواده آمفتامینها و نوعی اکستازی به شمار می رود تنها موجب بی خوابی فرد شده و نقشی در افزایش قدرت تمرکز ندارد .
وی افسردگی ، هذیان ، فراموشی ، تشنج و وابستگی اعتیاد گونه را از جمله عوارض مصرف این دارو برشمرد و گفت : این دارو تنها برای درمان بیماران دچار افسردگی شدید یا افرادی که دچار پرخوابی شدید هستند آنهم در کوتاه مدت زیر نظر پزشکان تجویز می شود .
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مصرف این دارو در میان افراد در حال تحصیل بیشتر شایع است به این افراد توصیه کرد در طول زمان تحصیل و ترم درسهای خود را مطالعه کنند تا از عوارض جدی این داروها مصون بمانند .عضو مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به افراد در حال تحصیل که برای بی خوابی در شب های امتحان از قرص ریتالین استفاده می کند، هشدار داد: استفاده از این قرص در دراز مدت موجب بروز عوارض شدید جسمی و روحی در فرد می شود .


دوست عزیز......ریتالین،اکستازی است؟؟؟؟؟؟حتما از نوع ایرانیش هم هست که هر کوفتی توش میکنن....ریتالین از خانواده آمفتامینهاست ولی نحوه اثر،علائم و عوارض متفاوتی از سایر اعضای خانوادش داره.

ضمنا وقتی کراک در ایران هروئین می شود(در حالی که باید کوکائین باشد) اکستازی هم قرص آشغال می شود و هر ننه قمری با آت و آشغالهای دور و برش میسازه و میندازه به بچه های مردم......مقایسه اکستازی با ریتالینی که در کارخانه های معتبر و علمی(مثلا پاکستان!) و با فورمولی متفاوت ساخته میشه بی انصافیه.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد